KAU INI BODOH KE HAPE ? ? ! !

10 May 2009

satu sikap yang aku tidak suke engkau semua lakukan ialah membuang puntung rokok merata2 tempat. entah kau memang bodoh atau jadi bodoh selepas hisap rokok itu aku tak tahu tapi aku tak mahu dengar ada sesiapa yang cuba berani2 back up orang pengotor seperti ini...
aku kurang hormat sama orang yang begini.

aku tahu ada saja orang baik yang merokok... baeklah, aku tidak halang itu..cukup sekadar aku beritahu bahawa merokok membahayakan kesihatan dan selanjutnya kau sebagai seorang yang telah akil baligh patut tahu langkah seterusnya.

yang bikin aku hangin ini apabila engkau merokok di tempat awam dan asap rokok itu siap lalu2 kat area ventrikel, paru2, vena pulmonari dan laen2 tempat dalam badan aku...
aku akan batuk2 lah..
.jahat kau!

lagi satu aku tak puas hati dengan orang yang buang puntung rokok merata2...berbau lah, bo**h!! kat lantai ceruk2 KAED . . . kat tepi tangga. . . KAT DALAM TOILET!! ini memang menyakitkan hati aku... sila buang dalam tong sampah lah!! kau kan dah akil baligh, ini pon taktaw ke?? [
imaginasikan aku mencarut sekarang...]

kalau kau tidak hormat orang lain hari ini, esok lusa orang akan pijak kepala engkau pula

No comments:

Post a Comment