pagi yang DEMM~

19 May 2009

demm

bangun2 pagi dah ada perasaan nak sendal bibir seseorang dengan selipar.

aku dah la ngantuk overnight.. tambah lagi ngan keempukan bantal baru [consider laa siket...bantal baru nih!] ..buleh lak pagi indah aku bertukar menjadi demm dengan kewujudan makhluk pengganggu. makhluk ini kaler de hijau2 kelam, muke nak ada aura2 ganas, suara kasar macam kertas las... kalau setakat nak kejut aku bangun pagi tu takpe lagi...yelah kan, aku bukan pasang alarm enset atau ada awek untuk misscall setiap pagi... hikhik, macam engkau dengan patwe kau lah~

tidak cukup melihat aku merangkak bangun dari lena, makhluk pengganggu nih buleh lak nak halau aku suh balik bilik kalau nak tidur.

EHH??!!
INI MEMANG BILIK AKU LAHH...
masuk tak bagi salam~
lagi mau halau aku dan rakan2....

haihh..

nak tak nak aku terpaksa akur dengan kehendak makhluk pengganggu. toleransi dan sifat cekal hati je yang buat aku mampu hadapi segala rintangan. berbekalkan kudrat saki baki malam tadi, aku berkemas dan melakukan perubahan drastik untuk mengaburi mata pihak musuh. matlamat aku satu, agar setiap orang mendapat bahagia yang mereka cari selama ini.

selain makhluk pengganggu, ada juga watak2 tempelan yang seperti meminta minta di cilikan bibir atas dan bawahnya.. panas hati aku, aku tak susahkan kau..kau tak usahlah nak susah2kan diri kau susahkan diri aku.

ibarat kata pujangga, 'What goes around comes around'... haa, yelah kan? aku ingat ini...Justin Timberlake yang bagitau pada aku. Alicia Keys pon ade gak cakap nih tapi cam belit2 sket mase de bitau aku tuh. cani, 'What goes around goes around goes around comes around'. aku sedikit sebanyak berharap segelintir masyarakat, seperti yang aku telah sebutkan di atas, akan sedar dan saling memahami, bijak berrfikir, wujud rasa toleransi, penuh sifat kasih sayang, bertindak mengikut hati budi seperti seorang manusia. . . apa yang penting?
K E R J A S A M A

aku perlu fikirkan strategi baru dan bertindak mengikut situasi... ahh~

6 comments:

  1. wonderpets tu kan. aku macam nak pijak hamster tu

    ReplyDelete
  2. semut : sejenis jahat . . .owang yang sentiasa ada perasaan jaki dalam lubuk hati mereka memang akan sentiasa seronok menjatuhkan insan laen yang lebih lemah... [notakaki: yang lebih lemah k, aku tidak...]

    sunie : yup!! sebab de lagi comel dari ko... aku assume..???

    ReplyDelete
  3. hmph.

    "yang lebih lemah, aku tidak"

    apa maksud nie?

    ReplyDelete
  4. maksud aku, orang jahat ini boleh manjatuhkan seseorang yang lemah... aku tidak lemah, maknanya mereka tak dapat menjatuhkan aku. aku akan sentiasa mendapat penyelesaian untuk mengatasi setiap masalah. yang penting perlu ada keyakinan dalam diri~

    ReplyDelete
  5. nampaknya, aku perlu mencari keyakinan di dalam diri aku ini.
    aku harus.

    ReplyDelete