ZAMAN KANAK-KANAK

17 May 2009

[err..jangan baca jika kaw tidak suke cerita yang melibatkan perasaan sakit]*

aku tiba2 saja teringat tentang diri aku ketika sebelum berumur 7 tahun...

portal masa lampau aku terbuka

aku dapat lihat diri aku sedang bermain bersama rakan2 mase petang2 di depan rumah ku. ini rumah di Johor Bahru, Taman Johor Jaya.

kawan baek ketika itu, Khairul, jiran sebelah rumah.. aku ingat ini :

kali ini turn aku tolak basikal dan khairul yang naek basikal. basikal ini tiada rantai, sebab tu kene tolak. tolak..tolak...tolak.. makin lama makin laju aku tolak,

DUSHH!!

aku tersungkur jatuh atas jalan tar . . .

ya Allah saketnye sampai sekarang nih pon aku masih mampu rasakan..

bayangkan, seluar aku koyak kat bahagian lutut, kiri kanan...kulit lutut aku dah tade...buleh nampak daging kaler pink2... dan pastu buleh nampak darah2 mule keluar ...adehh, aku dah xmampu nak pandang lutut aku, aku terbaring telentang menangis tahap tak beragak dah. tapi still aku tak meraung sangat. ingat, Fiqa ngan kuage de tengah pandang aku tuh!!

babak seterusnya yang masih aku ingat ialah aku baring telentang kat atas tilam dalam bilik parent aku. aku xleh luruskan kaki aku, kau bayangkan laa, ape jadi pada lutut kalau kita luruskan kaki...de kedut2 kan?? haaa...so aku bengkokkan sedikit kaki aku. mama tengah sapu2 minyak gamat sambil cuba2 tanggalkan batu2 kecik2 yang melekat kat lutut aku...terpacak dalam daging...memang sadis. abah ada, de suh aku jangan nangis sangat dah. mama ngan abah kat kiri kanan aku tanya aku nak ape2 tak.. bagi aku air... lap2kan muka, badan aku guna kaen basah...

2 3 hari aku punye kaki bengkok je...bile platlet dah start beku, lagi laa susah nak luruskan kaki kan? keras2 kat lutut, rase cam nak kopak2 je mende tuh. alaa, kowang pon bile ade bekas luke tuh pon kowang punye tangan gatal nak kopak2 kan??... haa, ye. aku x g klinik pon. duk umah je mama ngan abah jage. . .

mama ngan abah jage . . .

No comments:

Post a Comment