marah lelaki, MARAH PEREMPUAN, dan marah laen2

05 May 2009

aku lihat jika lelaki marah pada seseorang.. mereka akan lepaskan sahaja di depan orang itu. aku tidak terkecuali. minta maaf. tapi memang begitu, kami tidak begitu suka memendam dan menyimpan di dalam hati lama2... nanti penuh hanya menyerabutkan lagi diri sendiri. oleh itu lelaki biasanya akan bertekak, berkerongkong, bertrakea...ber esofagus dan organ2 lain.

hmmm... maksud aku, lelaki akan bergaduh, cakap lepas, tumbuk2 sket kalau perlu...dan selepas itu mungkin akan kosong2.

nampak teruk bukan?
tapi bagi aku, kadangkala bila kita beritahu ketidakpuasan hati kita, nanti orang tu paham dan de mungkin akan ada penjelasan yang dapat kita terima. kadang2 kita xdapat terima penjelasan de waktu kita marah tuh.. tapi nanti bila dah makin reda mungkin kita dapat terima, siapa tahu. dan kadangkala pergaduhan dan ketidakpuasan hati berlaku disebabkan salah faham sahaja. bila masing2 dah lepaskan apa yang terpendam tuh, okey lah tu nanti. . .

TAPI . . .

on the other hand, women are different. they tend to keep their anger to themselves. thus, sometimes hurt them more than what they can bear. . .

4 comments:

  1. wey. 271 komen tuh mmg kasi aku tekejut!
    padahal kene kelentong.

    women tend to keep their anger?
    that could be wrong if applied it to me :)
    hahahahahaa

    ReplyDelete
  2. well then...myb....you're NOT woman enough?? hahah..

    hav u considered that??wakakaka...gurau jelah...telah, aku tidak maksudkan semua orang...cuma, segelintir rakan2 yang rapat dengan aku bercerita tentang betapa xpuas hatinye mereka pada seseorang/ rakan perempuannye... tetapi x beritahu pula. they rather likes to act cynical...behave sarcastically...[err...sampai x maksudnye nih??aku bukan power english pon]

    atau yg lebih kronik, mereka buat baek depan2 macam kawan baek tapi belakang2 kutuk2 pula...

    rakan kamu itu rakan aku juga

    jadi aku cam rase xberape best laaa kalau kawan2 aku cam ade pendam2 rasa xpuas ati ...aku sebagai rakan pon kkdg rasa terpanggil untuk bantu jernihkan keadaan . . .

    panjang dah nih...
    ok, ini UMUM sahaja OK..

    ReplyDelete
  3. haaa..
    oh,
    betul gak..
    mereka lebih kepada sinikal

    nak kne tunggu tanya dulu baru boleh cakap.

    kadang diri sendiri kene berani untuk tanya
    dan sedar sendiri...

    tapi susah la..kalao tak sedar kan? adoi!

    lebih bagus kalao berdepan.
    tapi kalao berdepan pulak..takut nnt bende lain plak jadi..

    maksudnya..masing-masing pun kene percaya each other.

    ReplyDelete
  4. yup!

    takpelah.. perempuan berfikir lebih panjang..

    lelaki tidak sangat. kami tidak fikir sangat consequence kepada pertengkaran/ gaduh2/marah2 itu...

    ReplyDelete