emm..

30 January 2010

en

oo

pi

kiyu

arr

kalau kite suke kat orang tu kan..pastu kite btau . . . pastu . . .pastu kan...aaaaAaa..

cuti2 punye projek 1~

25 January 2010

cube teka aku ym ngan sape nih??
salahh!
haha

sejurus selepas itu . . .



buh aa status kat facebook : Solat jap pastu doa mintak adib [a.k.a. member] belanje makan goreng pisang . . . pastu g mkn goreng pisang ngan adib~ wii sape nak follow?

________________________________________

kesimpulan : doa termakbul..

cakap ape?
cakap alhamdulillah~

selamat bercuti semua, kalau panjang umur kita berjumpa kembali~

23 January 2010

selamat aku ucapkan kepada semua pembaca.
insyaAllah,
hari ini aku akan pulang ke kampung halaman, lama dah x jenguk keluarga.

lama dah xjenguk mama yang duk umah kat Melaka sowang2.
lama dah xjenguk nenek yang selalu saket2 badan tapi still nak teruskan hobi botaninya.. nek xpayah laa angkat pasu berat tu, kite balik ni.
lama dah xjenguk atuk yang sentiasa duduk kat pintu tengok taman bunga nenek buat khas depan tu untuk atuk tengok . . atuk lumpuh kaki, de memang setia je duk kat tepi pintu tu..

mm..
balik rumah untuk jumpa keluarga tersayang. ini piei dan madam hanita pon cakap masa tazkirah pagi jumaat semalam. memang kalau dengar akan buat hati kau sayu.


____________________________________________

menanges..
yup, aku si lembik yg menanges.
bagi aku menanges itu menghilangkan ego.
jangan sampai kau menyesal suatu hari nanti, menyesal kerana kau tidak menanges hari ini


____________________________________________

ok, selamat bercuti semua!! wiiwiii~
cuaca yang cerah untuk hari yang hebabb! \(^0^)/

pengetahuan asas yang aku rase semua orang dah taw. . .

20 January 2010

In mathematical terms,
the sequence Fn of Fibonacci numbers is defined by the recurrence relation

Fn = Fn-1 + Fn-2

bila lagi ?

19 January 2010

kita ini ibarat batu bata yang membentuk bangunan~

-usrah terakhir dari Ajil-

______________________________________

semua kawan aku sudah mula mencari duit,
aku bila lagi?
semua kawan aku sudah mula bekerja menimba pengalaman,
aku bila lagi?
semua kawan aku sudah berfikir tentang masa depan,
aku bila lagi?
semua kawan aku berbicara tentang kahwin,
aku bila lagi?

______________________________________

hee.. tidak perlu terlalu serius dengan persoalan di atas. aku tiada apa2. [yep, i have nothing . . . hukhuk] x x, maksud aku, aku tak apa2, aku sehat wal afiat di samping kawan2 yg baek hati dan banyak membantu aku melalui hari2 sukar. insyaAllah semuanya akan baek2 saje~

mm,

boy meets girl,
boy fall in love
girl doesn't


sudah menonton movie (500)Days Of Summer ?
buatkan aku terasa dalam dunia ini tiada cinta. haha~

terasa down

selang 2 hari, kawan download movie Ketika Cinta Bertasbih 2.
tengok ramai2 ngan member lelaki kat studio.
senyap2 je sume nanges . . .
secara keseluruhan, memang aku bagi markah penuh pada movie ni. serius, ada babak yg buat aku terasa sedih gile dan ending yang buat aku joget2 hepi xagak2~ haha. nice composition.
buat aku percaya cinta itu tidak perlu disebut2. usaha dan tawakal dan jangan mudah putus asa dan terima sahaja apa2 peluang yg datang dan . . .

ok

______________________________________

albanian embassy building di putrajaya . . . perlu design benda ini sekarang~

boy meets girl,

17 January 2010


hahaha (T_T)

sedikit tentang hal ehwal semasa

14 January 2010

menyamakan Allah dengan tuhan2 laen maknanya, menyekutukan Allah. itu dosa dan akan membawa kau ke neraka. jaga akhlak masing2~
____________________________________

klik sini untuk artikel best

mari bertasbih~

13 January 2010

Sekalipun cinta telah kuuraikan
dan kujelaskan panjang lebar
Namun jika cinta ku datangi,
Aku jadi malu pada keteranganku sendiri
Meskipun lidahku
telah mampu menguraikan
Namun tanpa lidah,
cinta ternyata lebih terang
Sementara pena
begitu tergesa-gesa menuliskan
Kata pecah berkeping-keping,
begitu sampai kepada cinta
Dalam menguraikan cinta
Akal terbaring tak berdaya
bagaikan keldai terbaring dalam lumpur
cinta sendirilah yang menguraikan
cinta dan percintaan

Anna AlthaFunnisa 'Ketika Cinta Bertasbih'
karya asal : Sheikh Jalaluddin al-Rumi

burning sun burning my skin ~

11 January 2010

bangun pagi macam manusia normal . . .
manusia normal mengikut definisi aku laa~
bersiap2 . . .
menuju ke female sport complex dan bermaen futsal.

apa yg pelik berdasarkan kejadian di atas?

yeap, 1st time bersukan untuk tahun ni~
wiiwi
__________________________________

keputusan : kalah tipis kepada pemenang
__________________________________

kami 'Melati Ganaz'
kami sunburn ~

macamana mahu menghilangkan rasa rindu dan bagaimana mahu membuang memori? mm..bukan buang tapi simpan elok2 utk satu hari nanti mungkin . . .

09 January 2010

aku tau.
aku dah tengok sendiri
dan aku dah lihat dengan terperinci, aku jelas dengan setiap bait ayat2 tu...

aku tidak langsung macam itu
aku bukan jenis yg macam kau lihat, baca, dengar dan boleh simpan elok2 itu..
yup, aku langsung xmacam dia...

manusia memang xkan sama
macam mana mau jumpa dua orang yg sama?
terpulang laa mau jenis suka cakap atau yg jenis suka tunjuk...

tapi aku tau apa yg aku cari,
cuma sekarang . . .
cermin mata mungkin dah lama, jadi mungkin pandangan aku tentang masa depan agak kabur *lap2 cermin mata*

ade orang kata,
'apa yg kite nak tak semestinya apa yg kite perlukan'
'kita xsemestinya dapat apa yg kita hajatkan'


salah
ayat kat atas tu salah

'apa' ialah kata tanya, tidak boleh wujud dalam ayat penyata ye~
kirenye, kalau ada kata tanya macam 'apa', 'siapa', 'bila', 'mana' dan laen2, mesti ada tanda soal kt hujung ayat...

ok, kalau macam tu, apa yg betul? <--ayat ini betul~

macamane nak betulkan ayat di atas tadi?
gandakan kata tanya atau tukar dengan perkataan laen...

aku rindukan saat itu
_______________________________________

cukup merapik untuk masa ini . . . entri tahun baru macam kurang memberangsangkan. aku memang membosankan, aku sedar dari dulu lagi. azam? ahaha ini lagi satu benda yg aku jarang bualkan atau sebutkan atau bincangkan atau perkatakan tapi xbermakna aku tidak fikirkan. otak aku ligat mencerna resolusi2, xkiralah sama ada itu kemahuan tahun dulu2, kehendak minggu lepas mahupun hajat2 rakan2. pada pandangan aku, semua pon berkait rapat sekarang ini. macam2. itu yg buleh aku perkatakan sekarang ini... ok, tidak perlu taip tentang perkara bosan ini, ada banyak perkara laen yg lebih bosan untuk aku sibukkan.
_______________________________________

hormon tidak stabil,
_______________________________________

aAaaaaa... bile nak kaya nih? <--kaya? haha lama lagi laa beb~
hutang berlambak bila nak dapat duit ni?
memang xstabil . . .

Je veux ton amour, i don't wanna be friends

05 January 2010

lalalaaaAaa~
dengar lagu lady gaga yg pelik itu. . . memang catchy~

seminggu tidak mengadap ini [blog] kerana xsehat. demam terkejut terpandang gadis cantek, batuk2 sampai senak2 kt area diafragma . . dan kerja2 studio yang banyak.

report . . . ohh~

aku kurang kendalikan bab report, cume buat bahagian kecil sahaja,intro. itu pun dah menguap. buat model . . . aku xsehat sangat justeru model juge bermula agak lambat tapi alhamdulillah semua orang yg buat model sangat aktif dan hebat. timekaceh sume <--orang lelaki mmg ego, jadi malu2 untuk cakap macam ini~
______________________________________

nak tolong tapi macam xsesuai dan xtau nak tolong cemane.. sekadar mampu mendengar dan tahu. ok
______________________________________

jujur
______________________________________



sitemodel