susah sebenanye nak bahagikan PIZZA supaya semua cukup dapat sama rata...kekadang tu kite dah kire dah congak dah..tapi tibe2 still kurang ~

06 September 2009

hari jumaat . .

dapat duit raya dari mdm Asiah!! yeayy~
dapat 5hengget!!

wah!! hari ini ada duit lebih buleh belanja untuk berbuka!! wiiwii~
tapi 5hengget aje..lagi singgit itu ade owang belanjew taww!! pewwitt!!

nak makan ape ye?? bulan ni xpernah buke pose same2 lagi...hukhuk~ kemelesetan ekonomi buat aku tak mampu nak join rakan2 makan sama2 kat studio..kat luar...kat mane2 laa.. tetiap hari pon makan senyap2 aje xde member nak wt lawak xde member nak gelak2 kiri kanan depan belakang mase berbuka. berbuka kat masjid memang tak ramai yang nak ikut. [timekaceh laa pada yg nak teman aku kekadang tu]

ehemm..ehemm...

hari ini laen sikit,
hari ini ada duit raya laa~
hari ini buleh makan ramai2 same2 macam aku ada ramai adek beradek makan sama2 duduk sila atas tikar macam kat kampung. makan ramai2 selalu buat aku jadi lebih berselera... tu aku suke tu~

makan ape nih??
makan piza!! makan domino pizza ramai2 16 orang sowang dapat 3slices aku taktau ape name pizza tu sebab aku nih owang kampung aje tapi aku suke macam dapat makanan paling best di dunia sebab aku owang kampung.

tapi last2, selepas semua makan2, aku dapati sedikit ralat... ada 3 orang rakan aku yg hanya berjaya makan 2slices aje.. ea?? maryam hamzah dan rakan2 gadis sibuk bercongak2 matematik dalam kepala masing2.. aku buleh nampak atas kepala mereka ada nombor2 digital macam kat kalkulator saintifik. ikut kiraan tu memang tepat patutnye semua dapat makan 3slices seorang...tapi. . .

pelik... aku punye otak xde kalkulator saintifik, aku punye otak ada crayon aje. hahaha paham??
aku xpandai sangat mencongak2 matematik macam yang kat atas kepala maryam hamzah.. kalau kau buleh tengok atas kepala aku macam aku buleh tengok atas kepala maryam, kau akan nampak;
aku lukis plan susunan kami duduk atas tikar pakai crayon... aku kalerkan pink untuk represent aku~ pastu lukis pizza ade banyak slices... pastu ade anak panah nak bahagi2 pizza pada semua orang.. pastu lukis ade 3 owang yang cakap 'oh!'...
3orang tu xcukup 1 slices setiap sowang pastu aku akan lukis satu watak misteri...

heheheee...

watak misteri ni macam bayang2 panjang kaler itam kat belakang orang ramai. de senyum jahat ngan mata hampir terpejam... watak misteri ni laa yg tetiba join dan dapat makan bahagian de macam orang yang laen..de dapat makan 3slices lengkap! hebatt~

err...tu je dulu cerita pasal kepala otak aku~

4 comments:

  1. sape watak misteri tuh..hahah cm haram

    ReplyDelete
  2. itu laa misteri yg perlu diselesaikan oleh aku selaku detektif . . .

    ReplyDelete