adakah bahasa tubuh rakan di sekeliling anda seperti mengatakan "anda seorang yang hott ??"

30 September 2009

merapik ape dengan tajuk tu??
hahaha... aku xterlintas pon nak bercakap tentang ini, cume nak bagi perasaan ingin tahu kau meningkat kejap je~ hahaha


TEORI & PRAKTIKALITI
ye..
sangat mudah untuk memahami sesuatu dengan teori... tapi bila masuk je bab mempraktikkannye . . .errr~

sebagai contoh... aku rasa aku memang suke bagi contoh kan??

'basuh pinggan sehingga bersih dengan sabun'
nampak mudah tapi sebenarnya ada banyak fasa yang perlu kita lalui bile kite betul2 sedang lakukannya/mempraktikkan arahan di atas. sebagai contoh.. mase mula2 sekali perlu buang dulu sisa makanan macam tulang2 atau nasi xabes tu dalam tong sampah.. kalau kau terus aje sabunkan pinggan tadi, x ke kotor kat span kau tu pastu sumbat2 laa singki tu kan?? kan?? haa ni contoh mudah laa...

maksud aku, kadangkala sesuatu perkara itu bila dijelaskan secara teori,

"ringkas aje..."

tapi bile dah start praktik...

"aikk?? ni tadi xde btau pon..cmne nih?? err...yg ni cmne nak buat lak?? err... klu macam ni buleh x??"


betul x??

kirenye cakap aje memang senang tapi try praktikkan dulu baru lah lengkap pengetahuan itu. kire cam, kite kena rasa dulu sesuatu tu sendiri baru kite paham betul2 dengan situasi tersebut~

ok paham??

V: baekk~ [-_-'] saye akan cube praktikkan ape2 yg saye cakap dan belajar... ~

No comments:

Post a Comment