aAaaaa . . . lupe nak cerita tentang cuti hujung minggu lepas!

05 September 2009

minggu lepas hari sabtu, aku balik kampung sekejap...kampung kat pedalaman Ayer Hitam, Batu Pahat, Johor...
[bukan kat Johor Bahru ea.. kt JB aku ada sebiji rumah..yepp, rumah atas nama aku.. tapi xduduk situ dah lame semenjak mama pindah tempat kerja ke Melaka, g sewakan]

nak balik kampung macam malas2...
ish...buruk tul perangai dak nih..balik rumah pon malas...

bukan ape, aku jadi kurang bersemangat balik kampung kalau cuti pendek aje. sebab aku balik naek bas ekspres aje.. penat taw tak duk dalam bus 3 jam pastu sampai rumah...esok dah nak balik..kau bayangkan laa sendri

tapi kali ni aku nekad nak balik jugak sebab nak rasa ramadhan dengan mama, atuk dan nenek. kita xtau apa akan jadi pada kita kelak, kalau dah terasa nak jumpe keluarga, sila laa jumpe kejap pon xpe..

so aku balik kampung hari sabtu pukul 11 pagi punye bas. pukul 2 sampai Ayer Hitam. mama dah ade kat kampung so mama amek aku laa dari bus stop. gi beli tiket jap... err...tiket hari isnin tade. . . meaning, aku kene laa balik hari Ahad... hukhuk.. isnin cuti lagi, isnin 31 ogos.. tp . . . sebab tu jugak laa tiket abes awal. hmmm...nak taknak kene gak laa balik hari ahad.. (-_-')

so sempat berbuka kt kampung maghrib tu..
malam tu pinjam motor honda EX5 nenek, gi masjid solat isya' ngan tarawikh same2 ngan orang kampung . . . lame dah xjumpe owang kampung..owang tua2. malam tu aku pakai jubah pelik aku tu, kaler hitam pastu ade tutup kepale...cam laen dari yg laen..best~
abes tarawikh ade sesi salam2 dengan sume owang buat pusing2 keliling tu...pastu makan makanan yang owang ramai bawak..cempedak goweng!! yea!!! aku suke cempedak goweng laaa . . .
balik malam tu cambest...sejuk...gelap je jalan kt kampung tapi rase seronok bawak motor sowang2 malam tu.. wiiwii...

tidur agak awal mungkin kerana penat.. lagipun aku memang rasa kat kampung sangat sunyi dan tenteram. aku selalu terfikir betapa bising bunyi kenderaan kat jalanraya kalau umah dekat tepi jalan... aaaaAaa, xsuke duk kat bandar.

ohh ya, sebelum tidur, sempat bukak tv tengok . . . ape?? maaf rumah aku takde ASTRO~ tengok tv2 ade movie War of The World, cerita alien tembak2 owang ramai, hisap darah manusia dan semburkan kat tanah...

yarghh...yarghhh...yarghhh... pijak bangunan!! yargh... pijak orang!!
. . . . . . z Zz z z


ohh.. tersedar semula dan ada perasaan nak sambung tengok tv. . .
ape je cerita nih?? lalalalaaaa~

The Hitchhikers Guide to The Galaxy!
[hohoo...malam ni macam 'malam-mari-menonton-cerita-alien'!!]
tengok sket . . . yup, tengok sket dan tidur banyak! haha

bangun pagi...sahur dengan atuk nenek dan mama~

solat... bace komik... tertido.. tengok kartun!! yepp!! dah tengok kartun baru mandi!! yeaaa~ [macam mase kecik2 dulu jugak]

ea?? dah tengahari. . . .hurmmm...dah nak balik... adehh.. x unpack lagi, dah nak balik uia.. huhuu~

balik . . .
sampai KAED...yup, aku trus ke kaed... dah nak buke.. ade makanan mama bungkuskan tadi.yeaaa~ hukhuk..tade sape ke kat studio??pale pening2...badan sengal2...adehh..
kak elmi datang..dari rumah gak kate de... buke pose romentik ngan kak elmi [err...mngantok je sebenanye... ] aku rase malam tu aku collapse sebab nak ilangkan pening pale aku~ zz zZ z

bosan kan cuti hujung minggu aku??
huuu~ so jangan laa kau rase hidup hujung minggu kau bosan sangat.. best kott!! lalalaaaa~

No comments:

Post a Comment