warghhh... kerja rumah yg lama ini belum lagi siap, namun semakin banyak pule kerja baru.. ohh, ini mungkin kerana sikap suke bertangguh~

30 September 2009

ye laa tu kan?? hahaha~
[ade kerja rumah yg perlu dihantar tghari ini tapi aku ada masa pula untuk menulis blog...wahaha~]

aku terasa macam nak ingatkan diri aku tentang ini... ada sesetengah perkara yang kita tak perlu tahu, dan elok ia begitu.

ada sesetengah perkara yang kadang2 kite macam nak tau sangat2 sebab kite macam ternampak kawan kite bisik2...contohnye... pastu kite beria2 nak jugak tau... kan??kan?? biasa x?? kekadang bile kawan kite xbagitau kite, kite rasa macam xbest laa kan.. owang nak taw jugak!! nak tau jugak!! xkire, xbgtau pon nak tau jugak!! ini memang biasa laa kot.. tapi bagi kawan2 kite tu, mungkin masa dan mungkin cerita itu sendiri tidak sesuai untuk kau ambil tau.. tak sesuai dan mungkin kekadang tu xde faedah untuk kau ambil tahu. faedah ialah sesuatu yg memberikan kau keuntungan, mendatangkan kebaikan kepada diri kau, meningkatkan kadar produktiviti kau, menambahkan tahap keyakinan diri kau.. et cetera~

kadang2 benda yang kau tak perlu tahu tu belum lagi sampai masanya untuk kau tahu. ok, aku diam aje dan buat2 xambil tahu.. dan aku pon ada perasaan perlu berfikliran positif yang benda itu tiada kaitan dengan aku... dan memang pon sebenarnye perkara tersebut xmengganggu hidup aku dan corak pemikiran aku~ aku cuma diam2 dan sampai satu masa aku tau jugak. terima kasih laa kawan, sebab still membantu aku menghilangkan keraguan di hati aku.. aku lihat semua benda ada jaring penyambung.. maksud aku setiap event itu chained.. macam haram penerangan ade melayu ada english.. tapi itulah yg aku nampak. sedikit sebanyak setiap dari kite sebenanye menyumbang sesuatu dalam event yang kite tengok cam xde kene mengena ngan kite tapi bila fikir jauh sikit, ade sebenarnye...

ok berbalik tentang pengetahuan yang xperlu kite tahu...

kadang kala pengetahuan yang tak perlu kite tahu ni bile kite dah tahu buat kite sedih aje. adehh laa... kan?? kan?? ok , mungkin aku terlampau spesifik pada rahsia2 yang menyedihkan...ok ok..

rephrase : kadang kala pengetahuan yang tak perlu kite tahu ni bile kite dah tahu buat kite jadi bukan diri kite yang sebelumnye... kan?? jadi kadang kadang sebab tu laa rakan kita x terbagitau depan kite.. nanti kite berubah.. dan kalau rakan2 kite xak btau tu tentulah sebab de takut kite berubah jadi yg lagi x best kan?? kalau berita gembira tentang kau, tentu aje kawan2 kau cepat2 bgitau kau supaya kau hepi xhengatt!! hahaha

emmm... ada rahsia orang lain yg kalau kau tau nanti kau sedih...

tapi kalau dah terlepas?? kalau dah terambil tahu??
ok kite bercakap tentang ini lagi bagus... xkan nak marah diri sendiri sebab tau bende xbest kan?? xkan nak nanges aje kan?? benda pon dah terlepas kepada pengetahuan diri kita...

k,
kite fikirkan jalan penyelesaian sama2 k?

hmmm...

mungkin tanggapan yang kite dah cipta dalam kepala itu susah kita nak ubah lepas tau rahsia orang... tapi apa yang boleh kita lakukan ialah mewujudkan satu ruang pemikiran baru yang menjurus kepada menangkis segala tanggapan negatif. ini lebih mudah jika kita ada seorang rakan yang boleh tolong.. pemikiran kite aje takkan adil.. mestilah nak memihak pada diri sendiri.. perlu ambil masa dan banyak berfikir. cuba fikirkan dari sudut pandangan orang laen, sudut pandangan pihak lawan misalnya...

macam ada banyak lagi nak tulis pasal ni tapi kerja rumah aku pon perlukan perhatian aku jugak...




ok nanti aku sambung lagi... kalau ada persoalan, sila kemukakan~

No comments:

Post a Comment