kekadang kau hadapi masa2 susah.. waktu2 camtu kau cume kena yakin yg ALLAH ade di sisi kau & mendengar segala rintihan hati kau

02 August 2009

apakah definisi hari bertuah kau??

aku...mmm.. ada banyak hari yang aku anggap sebagai hari bertuah aku. sebagai contoh mase kecik2 dulu, zaman sekolah rendah.. aku ini budak rajin taw..lagipon aku top student dalam bilik darjah aku. owh ye, aku sekolah kampung aje, satu darjah ade satu kelas aje dan students pon xlebih 40 orang kalau xsilap aku... aku macam biase suke duduk paling depan..tengah. waaa, ini memang ciri2 budak baek!! imaginasikan aku berambut pendek bubuh brylcream yg penutup de warna hijau, rambut tu sikat belah tepi kiri~

memang laa aku suke siapkan kerja sekolah awal2.. kalau boleh tanak buat malam..malam aku nak tengok tv!! tak kire! nak jugak!! nak jugak!! takkan nenek aku nak marah pulak kalau aku nak tengok tv bile kerja sekolah dah siap!! waahhh~

tapi aku pernah jugak terlupa nak siapkan kerja sekolah taw. ini bukan alasan, ini memang terlupa tul2 punye.. adehh~

gelabah habes aku banyak laa pulak kan keje matematik nih.. Cikgu Maiden tak garang tapi mampu bikin aku jatuh saham nanti kalau tetiba kene berdiri dalam kelas. aku tak kesah sangat dengan semua kawan2 aku yg sekelas ni tapi kehadiran anak cikgu Maiden, rakan sekelas aku yg comel kiut miut menawan tu buat aku bersungguh2 nak siapkan keje matematik tu laju2... demi anak Cikgu Maiden~ yeahh

"haa, xsiap keje umah ea.. ayah xde laa hari ni~" sampai hari ni aku masih buleh ingat senyuman de*~ [maaf nama de aku terpaksa rahsiakan sebab kang aku tulis aku segan..pastu kalau aku tulis pangkal name yg awal2 tu nnti same cam kawan aku yg sekarang, nnti de pulak ngat aku sengaje reka2 cerita sebab nak ngorat de...]

hari bertuah aku mase kecik2 dulu ialah aku selalu terlepas bile aku ade masalah~
______________________________________

hari sabtu
1 Ogos o9'

aku bangun lambat... kul 930am..arghh dah terlepas Skill Class aku - Kelas Hot [aku malas nak cerita lebih2 pasal kelas ni, nanti kau jeles..cukup sekadar aku cakap kelas ini hanya untuk hot student~]
sambung tido samapai pukul 12 di studio... bangun mengadap pc, mengadap internet..kakfawi ajak makan, aku buat muke mengantuk~ [sindrom malas mencari makanan aku memang pada tahap kritikal] xmakan tengahari ke aku nih?? tibe2 kakfarah datang studio bawak mee kari 3 bungkus..lalalalaa~ rezeki itu aku makan dengan penuh lahapnye~

petang sikit Yasin datang studio sambil tetiba letak pisang goreng sedap atas meja tepi pc aku nih.."pai, aku memang belikan pisang ni untuk ko makan ..memang untuk ko lah ni~" sarkastik ke tidak aku tak ambil peduli...aku makan, aku puas hati~

maghrib je aku dah start lapo... 'tenenenett tet tenneneet' [ringtone monophonic the strokes - 12:51] Kecik call aku mintak tolong sumthing, aku mintak de belikan makanan..ahh, de baru je gerak meninggalkan gerai makan..arghh~

tapi kecik datang jumpe aku dengan sebungkus sate kat tangan de.. aku taw berat je hati de nak pass sate tu kt aku sebab patutnye de nak bagi pade awek de..*sowi weyh* aku makan sate tu skali laa ngan awek Kecik..lalalalaaa~

syafik hishamudin bawak plastik makanan besar ke atas meja.. keluarkan pinggan kertas siap agih2kan pada aku dan rakan2..ade nasi ngan lauk sayur masak lemak + ikan sambal + durian, didatangkan khas dari rumah de~ yeaaa..

elmi keluarkan mee rojak...fawi laju2 tunjuk kepakaran memotong buah limau bali yg de bawak.. robect bukak biskut cekolat munchy's sedap . . .

WALLAWEYYYHH~
heavenn! waaa~ time kacehh weyhh~
______________________________________

YA ALLAH,
terima kasih atas segala kurniaan rezeki dan rahmatMu . .
ampunkanlah segala dosaku kerana selalu melupakanMu

No comments:

Post a Comment