KADANG-KADANG KITE TERLUPA . . .

18 December 2010

p/s : aku rase macam nak menulis pasal ni lepas aku
tengok post kat
blogserius ni
<--boleh klik


Kadang-kadang kite terlupa . . .
sebab tu la kite dianjurkan untuk saling mengingati sesama kita.

aku ni bukan bagus sangat, nak suh lawan bahas pasal agama pon xsegempak mana.. kalau salah cakap, jadi dosa lak karang.. kalau hujah xkuat, buat orang makin xpercaya pulak, kalau cakap sambil maki2, jadi macam sesetengah orang Islam kat luar sana yang konon nak tegakkan Islam, tapi pastu memalukan Islam semula sebab molot tu pakai lepas je maki2 carut2. ingat, nak berdakwah ni kene berhemah, baru orang respek. bile menulis bab2 menyentuh sensitiviti agama atau masyarakat, biar elok2.. kasi semua orang terkesan dengan penyampaian yang jelas dan berhemah tu.

aku nak cakap satu je, bende haram ni, kau pusing2 cemane pon de haram gak.. logik akal manusia tak mampu nak lawan hukum halal haram dari Allah.

Lecturer aku, mdm Zaiton cakap aritu berkenaan cara menangani masalah yang salah..contoh macam masalah buang bayi (adakan satu centre untuk jaga bayi tu), masalah HIV(bagi kondom pada remaja),

"ni la umat akhir zaman.. akhir zaman memang macam ni. keburukan tu dah terlampau berleluasa sampai kite kena macam bertolak ansur pulak.. macam, nak buat seks boleh, tapi kena pakai kondom"


di bawah ialah beberapa contoh benda2 yang boleh buat orang berfikir salah, macam 'ehh betul jugak tu, ape salahnye kan? dorang pon orang jugak.. let em speaks their mind bla bla bla pung pang pung pang'


SIKAP KONFIDEN GOLONGAN INI
<--jemput la klik.

penah dengar pasal kaum nabi luth? lupe dah ye?
<--boleh klik sini kalau lupe~


______________________________________


bahan bacaan ringan untuk kite2
<-- jemput laa klik sini jugak ye ;)

2 comments:

  1. eeer...menakutkan bukak link seksualti merdeka.mcm dh kt amerika dh -_- y takleh blah ramai lak nk sokong..huuu~

    ReplyDelete
  2. ha x jauh beza kan kat mesia ngn kat amerika sane? hahaha go mesia!

    ReplyDelete