ceramah pagi - pagi ~

09 March 2010

assalamualaikum dan salam sejahtera,

alhamdulillah bertemu lagi kite dalam ruangan ceramah pagi2.
berabuk gak laa ruangan ni dah aku tengok~

insyaAllah dengan berkat dan kehendakNya, dapatlah saya selaku penceramah undangan di ruangan ini, menyampaikan sedikit ilmu... lebih kepada sekadar cuba berkongsi pengalaman yang harap2nye dapat meningkatkan semangat dan keimanan kite bersama.

alhamdulillah

syukur ke hadrat Ilahi, kerana memberi kita satu hari lagi untuk hidup di muka bumi ini, peluang untuk menambahkan bekalan buat hari esok.. bekal iman ye adek2, bekal nasik lemak yg bawak gi sekolah tu lebih kepada bekalan buat hari ini~

cerita bermula dengan suasana pagi hening. seorang hamba Allah ni bersiap2 awal untuk kelas pukul 9nya. pagi tu tak macam pagi2 laen yg mana watak utama ini kebiasaannya tidur. pagi ini selesai solat subuh, hamba Allah ni tak tidur.. alhamdulillah. pergi ke kelas awal. ade presentation jap lagi.. lebih kurang macam tu lah.

seketika kemudian, cikgu panggil watak utama;

"awak belikan saye dan cikgu2 laen air, nah duit"

lalalaaAa~ watak utama ni pergi belikan air kat cafe Kaed kentin.

selesai beli air, beliau pon bagi air dengan hati girang pada cikgunya.

cikgu : cepatnye, awak xminum dulu? duit baki tu simpan buat minum2

habess dah cerita ni. best x?

.

.

.

kruuk krukk *bunyi cengkerik*

err...

ok, ok.. nak bagitau ini je. orang kate, xelok tidur lepas subuh.. sebab waktu tu rezeki banyak. kalo tido rugi laa xdapat rezeki. contoh paling jelas, hamba Allah /watak di atas, tiba2 dapat duit belanje lebih pagi2. kan elok je tu Allah nak bagi si watak utama tu sedar betapa jelasnya konsep murah rezeki kalau xtidur lepas subuh ~

yeayy

selamat beramal

zZzz ehh x x.. xtido pagi dah~ ngeEe :)

1 comment:

  1. oo.budak skolah sain rupenye.hehe :)

    aku pun nak propose 1 bende kat uia ni.walkalator.xde la penat sgt aku nak jalan balik mahalah.hahaha.berangan~

    oh.wlpn ni tade kaitan dgn post,tapi nak jgk tulisss.haha

    p/s:mak aku pesan jgn potong kuku time2 magrib2.syaiton byk :p

    ReplyDelete