entri 18SX

04 April 2010

semenjak malam semalam lagi minda gua dah mencanang2kan idea untuk keluar menonton wayang. memang gua xtunggu lama. satu persatu rakan taulan gua mesej . . .

situasi sebenar :

taip mesej : Wayang esok!! pagi sampai malam lupe diri ingat Tuhan mase solat... nak join??

*lepas tu gua blur nak send mesej ni pada sape ntah yg maseh ada kat UIA?? . . . * (-__-")>

last2, 2sen je kot kedit gua yg tergunapakai

pagi2 gua caj apa2 yg patut,
henphone
camcorder
energy tubuh gua~

seawal jam 10pagi gua terjaga dari lena, driver gua call. macam biasa, ambil gadis ; farah dan filzah. kembara laju menongkah arus menuju ke kawasan urban. bekal makanan tak kami lupakan. gua hidu2 ada bau ayam masak merah.. gua kawal nafsu dengan cube2 layan muzik kat radio.

picnic tetengah hari bute kat taman memang seronok. xde sape pon kat taman bile terang2 macam ni. makan free memang menjadi menu wajib gua time2 xde duit ni. nasi + ayam masak merah + lauk labu cam kuning2 pekat. dessert kek batik + star2 kt atas de~
[abang kakjah yg masak..sedap xagak2 gua sikit pon xtipu]

selesai makan, kembara meluncur laju menuju OU. beratur panjang untuk tiket wayang. gua jeling skrin atas kaunter wayang. dah agak yakin nak tengok cerita ringan2 untuk bersantai aje, tibe2 gua terpegun dengan tajuk muvi . . . err... gua yakin semalamcerita nih masih 13PG, apesal harini dah macam 18SX??

'CLASH OF THE TIT..'

ini mengarut.. gua tetap cool,
dalam hati gua terfikir,

apesal laa punye banyak untung bukak wayang cani, pakai tv skrin kecik2 je.. xmuat tajuk muvi tu..

CLASH OF THE TITANS memang penuh dengan aksi dan padat dengan adegan heroic. gua ok dan xtercabar. dalam diam, gua admire kt Sam Worthington...

___________________________________________

dalam perkara yg tidak berkaitan;

CLASH OF THE TITANS ni sebenarnye remake, dulu taun 1981 <--boleh klik sini untuk penerangan lebih lanjut pon dah kua muvi nih.. gua masih ingat lagi, tengok muvi tu mase 2nd day released, mak gua dukung g tengok wayang pacak.

plot untuk versi 1981 tu pada gua lebih tersusun dan lebih tepat dengan mitos asal greek tu, berbanding versi 2010 ni. terdapat sedikit perubahan laa maybe nak bagi sedap mata memandang dan supaya ada elemen2 di luar jangkaan.

secara keseluruhan, kedua2 muvi mempunyai kekuatan tersendiri.. eceyycehhh~

2 comments:

  1. ooo..gi tgk wayang x ajak! fine. kte clash.

    ReplyDelete
  2. maaf tapi orang yg berada di rumah biasanya lupakan aku yg d kaed...

    ReplyDelete