DIET SEIMBANG SEORANG AKU~

10 August 2011

selamat berpuasa semua



ehem2~

dulu mase kecik2,
xreti langsung nak makan selaen dari masa2 afdal makan;

pagi pukul sepuluh mase rehat...g kat kantin sekola rendah yang harga makanan pon alahai comel2 je...*xmacam harga sekarang*,
tengahari lepas abes sekolah pagi *ye, aku juge ade sekolah petang, sekolah agama*,
malam *sambil2 layan Buletin Utama*

tu pon kena pakse (-__-")>
mama, nenek, sume kena kaw tim ngan aku. "xnak sayo la" <--demand cani baru nak makan~


dulu mase kecik2,
bangun pagi, mandi laju sebab air-bapak-ahh-sejukkkk-gile-oi! >.<
pastu siap2 hemsem2 ngan baju sekola ngan kaler nila yang sedang elok, rambut dah letak gel segenggam siap belah tepi dah, bedak2 skett bagi wangi...

duk kat meja makan,
minum air kopi satu cawan comel... 10 minit pon xabes2. selagi xkena blah dari meja makan, selagi tu xabes.
makan? aAaa ngap... aaa ngap... fullstop! dah dah, cukup dah dua tiga suap nasi goreng itu, sebelum dan selepas minum... memang segitu jek aku makan. makan sarapan macam makan ubat (pengambilan pada kadar minimum)

"pagi baru2 bangun tido nih, kite xbape selera la nekk~~" ayat familiar yang selalu menerjah gegendang telinga nenek gua.


itu zaman sekola rendah dulu, kecikkk sangat2 lagi..
zaman sekola menegah macam dah lebih berdikari lahh kononnye~ duk sekola asrama penuh kannnn~

pfft~ xjalan jugak! sarapan pagi ntah kemane tetibe je dah kelamkabut lari2 g perhimpunan lepas dengar loceng~.mase tu pon rasenye, pada aku la, sarapan pukul 7 pagi tu optional. boleh jadi ia hanya acara dwi-bulanan. mase pagi2 camtu yang lebih penting ialah cadar dan selimut mesti tegang, baju hemsem, kasut hitam berkilat.. yeahh! sarapan bole tolak ke pukul 10 nanti~

pap! taw2 je dah 5taun kat sekola menengah. . .
(-___-")>

Sekarang,
dah jadi hape pon aku xtawu lah; nak kate matang pon bukan, nak ngaku budak2, dah bejanggut2 dah~ tapi gua dapat peratikan satu benda . . .

gua makan xkire mase dah~

asal ade makanan je gua tibai bedal melantak mentekadaghah hempuk kucing jamah. Interval time untuk gua lapar semula plak ialah tiga - empat jam~ *tapi korang jangan risau sebab ini masih boleh dibawak bincang: satu dua jam pon gua dah bole lapa semula sebenanye, so pelawa jelah gua jamah pape ^^* Ohh~

Kalo mase kecik2 dulu manje lebihh, bangun tido konon2 laa xde selera, tekak lom bersedia, esofagus lom ready nak lakukan proses peristalsis, dan hape segala alasan lagi lahh~

SEKARANG TIDAK LAGI!
\[*0*]/

Buktinye, gua bangun pukul 4pagi kat umah, gua paling bersemangat nak kejut nenek untuk siapkan makanan sahur! esofagus gua dah xbole tahan nafsu dia, lom campur ngan nafsu makan gua lagi~

dan dalam 30 minit camtu, gua berjaya consume dalam tiga - empat pinggan nasik gak la~
hahah ko la gemokk! >.< mane ade aku gemokkk, wekk!!

laen laa kalo rutin makan aku ialah sejurus sebelom tido... baru laa senang gemok~
emm rutin aku tetiap malam sebelum tido ape ea? mengabehhkan makanan yang dibeli kat bazar . . . err... xdepapelahokebai~


________________________________

"miauu~"

2 comments: