MAK BOREK ANAK RINTIK~

07 August 2011

"incik boley tolong sama saya ka, saya mau pigi itu Sri Gading, ana saya sakeyt.. bla bla bla tolong bagi sikitt duit bla bla bla.. 4 ringgit... tambang bas bla bla et cetera~"

aa penah kena cani tak time2 ko tengah nak kua keta ?.. atau tengah jalan2 kat area stesen bas ?

oke berbalik kepada situasi di atas,
aku dan mama aku sama2 mendengar dengan cool penjelasan orang itu.

mama aku g capai purse, kua kan duit,
"nah"


seketika kemudian mak aku cakap kat aku,
"bagi je.. sedekah. dia tipu ke ape ke tu dia punye hal"

_________________________________

OWW MENN!! sangat sama macam yang aku pikirkan selama niiiii...
macam yang aku pernah cakap niii <-- boleh klik~

cool betul mak aku..
same macam aku~ hahaha [^.^]v

6 comments:

  1. OO That's what I thought too. Dulu lg la mse otw g asrama ade abg yg rupe mcm drug addict mintak tambang bas rm43.00 pastu bg je la mane tau ape an hahah. Pastu kene bebel dgn org atasan (kakak dan ibu) sbb pandai sgt pegi bagi, duit bukannye byk.

    ReplyDelete
  2. Kayah kau ni bole tahan baek gak lah.. aku kalo jumpe ko aku mmg wat muke drug addict mintak duet dalam 3 4 ratus gitu... aku rase ko kasi tu~~ hakhak..

    p/s (pendapat serius): kalo terasa diri itu mampu, dan ikhlas nak bagi,ape salahnye kan? bgus lah ko ni..

    ReplyDelete
  3. Betul! Dalam surah Al-Ma'un die kate org yg x beriman tu adelah org yg die layan anak2 yatim dgn x baik and x encourage org utk bersedekah. So marilah kite jd org beriman dan sedekah la kalo org mintak. Sebab mane tau mmg die perlukan duit tu. Kalau die tipu kite, nanti die jwbla kat akhirat. Yang penting we've done our part ye dak? :D

    p/s:aku rase aku x bagus mane pun, tp kalau bagus.. Alhamdulillah :D hahah

    P/S (yang kedua) : Kenal Aishah Mohamed Amin x???

    ReplyDelete
  4. P/S : hee..mendermalah untuk masa depan dan akhirat yang cemerlang

    P/S yg kedua : kenal.. (sape yg tak kenal dia? hahah) tp kebetulan dulu belajar sama2 ngn dia kat yuyaiyey~ ^^

    ReplyDelete
  5. oooh betol la! hahah aisah amin tu kakak eden

    ReplyDelete
  6. oh! wow!! err tapi . . . 'Eden' tu sape?

    ReplyDelete