Sambungan kepada BERDASARKAN KISAH BENAR

21 February 2013

Maghrib.

curiosity gua membawa gua menuju ke surau KAED.

"dah settle ke belom kes petang tadi ea?"
"hmm hmm.. ade lagi ke x ea?" fikiran gua menerawang...

Gua amek wudhuk dalam keadaan tenang. banyak selipar, ramai dak kaed solat gak nih.. kes macam dah selesai..

Gua melangkah menuju ke surau, sebaik pintu surau terbukak, "Eh pompuan solat jemaah kat area lelaki lahh~..."

Gua baru tersedar, ade suara ustaz kat belakang surau, kat area pompuan, ade suare ustaz garang tengah marah2.

"KELUAR! KENAPA KAU TAKNAK KELUAR NI?! KELUAR TERUS!! KELUAR!"

Setan meronta. Setan menjerit.. antara yang dapat gua tangkap ialah "aku xnak keluarr... sakitt!!! sakit!! ***************** ade raMAI AHLI KELUARGA!!"

Mak aihh~
imam bace surah panjang, slow.. khusyuk.. somehow buat gua tenang sket.

Selesai solat, bace doa.. gua terfikir, kesian betul gadis remaja tu.. lame betul kena kacau... hmm.


1 comment:

  1. haa...~! patut la..selasa lepas dah perasan mak gad, lecturer ramai2..lepas tu tibe2 rasa semacam~! dalam hati dah agak ade menda kacau..even tak dgr pape..terus baca ayat kursi jugak..

    ReplyDelete