06 August 2010

nak isteri solehah plz ~

rabu.pukul lapan malam.. gua dah lapar gile.

emm, recall jap. ape gua makan tengahari tadi??
nasi ayam keramat.. err oke laa~

piei ajak gua gi warung wong jowo. adi on, gua pon on~

_______________________________

nasi + pecel ayam. bismillah. ngap ngap ngap. gua angkat tangan. Piei terus bagi hint gua terus dapat tangkap,
"nasi tambah 2 pinggan kak"

ngap ngap ngap. habes lagi. Piei stop.

gua nak stop, sebelum tu gua pandang Adi makan cam xlalu..
"nasi xabes ke Di?"

serentak tu jugak laa tangan gua kaut nasi baki Adi.

kesimpulannye, gua bersyukur dengan nikmat yang Allah bagi.

_______________________________

p/s : orang tua2 kate, makan sampai bersih bole dapat isteri solehah. haa ni gua bersihlicinkan 3pinggan ni~

04 August 2010

sape free?? jalan2 jom... aku dah lupe betapa seronoknye ade kawan yang ramai

"ehh kau nak gi mane tu?" seorang remaja urban bertanya pada rakannye yg tiba2 berdiri dari tempat lepak2nye.
sambil naek atas sketbod, mamat stylo tu jawab "aku nak g lepak la"

terpinga2 rakan tu. dalam fading view tu, bole nampak member tadi follow
_____________________________

seorang makcik tua menuju ke kaunter LRT.
"ye, makcik nak pegi mane?" sapaan mesra dari awek jual tiket LRT sambil tersenyum.
"makcik nak gi lepak"
_____________________________

kat area centre UIA,
5 orang gadis bertudung labuh jalan sama2. ade yang tup muke siap.
"emm, awak nak gi mane nih sebenanye?" tanya salah seorang dari mereka..
"saye nak gi lepak laa awak..jomm" beserta isyarat tangan..
_____________________________

seorang ibu dan anak kecil beratur untuk membeli eskem dari penjual eskem pakai motor. tiba2 si anak kecil menuding jari ke satu arah.
"kenape sayang?"lemah lembut suara si ibu
"bu..bu.. nak lepak..."jawab anak kecil, pelat2
_____________________________

seorang pekerja sektor kerajaan yg tersekat dalam jem di lebuhraya, tiba2 keluar dari kereta...
"aAaahh..*menggeliat* LEPAK JOMMM~" ujarnya sedikit menjerit..
orang ramai mule keluar kenderaan dan mengikut jejak langkah lelaki tadi, menuju ke hadapan.
_____________________________

adakah anda sebahagian dari mereka ??
lepak laa jom~

LEPAC jommm~
l e a r n . p l a y . c h i l l





_____________________________

ohoho... mengarut je atas tuhh...
aku terfikir mase berjalan turun tangga kaed menuju ke gerai LEPAC aritu. siddiqi kate idea cambest...

mm..
KAEDFEST tahun ni xdibuat dalam kaed. wat kat luar. kat tepi2. untuk menarek perhatian orang dari luar laa kot.

emm, ape yang best?

err... aku bz ngan sitemodel laaa...huuu [tapi aku rase aku la senior yg paling kerap ade kat bawah tu ngadap dak2 nih, borak2... sorilah kalo aku annoying (-__-")>]

aku memang suke berkenalan dan bercakap..

bagi aku, berkenalan dan ramah dengan banyak orang buat kite lebih mudah menjalani kehidupan seharian.

tym kaedfest aritu, duet pon xbanyak.. ptptn xdapat lagi.. tapi usya2 barang banyak laa plak yg menarek perhatian kan!

malam first aku jenguk lanscapefest punye area... borak2 sambil pilih baju. seronokk~ *beli kemeja hitam jalur2 yg tipikal jenama padini rm 30 dgn diskaun 5hengget+buah2an tempatan free*...hari berikutnye, borak2 dengan fami si penjual jeans... dapat diskaun dari 45 jadi 37hengget.. beli sua nesh, mura je.. beli tshirt pon diskaun dapat 2 badges ngan stiker. beli makanan ngan air ribena boleh refill sampai kembung perut . . ohoho.. timekaseh kawan2 sume sangat sporting~

huarghhhh...ngantok dahh~
330am, studio still penuh.. sume dah jadi expert wat video. petang tadi xinstall pon lagi ulead~
tengok laa esok pagi punye video performances dari setiap group subjek Urban Studies upe ape. . . zZ z z

29 July 2010

teknologi zaman sekarang, sume nampak real~

as real as it gets adobe photoshop cs4


hahaha.. aku google adobe photoshop cs5 sebenarnye tadi dan terjumpe gambar ni, buleh klik kat pic tu~ macam menarek

btw, adib dah pakai adobe photoshop cs5, dan microsoft office 2010. grafik makin cantek, isi xjauh beza la kang kau jadi buta software lak kalau advance sangat~

nak copy software bawak masuk pc tapi partition software aku dah full...

mmmm...

p/s : hard disk 1terra harge bape ea?

__________________________________


kat CAC ade PC FAIR. 3 hari tadi last day. aku terlintas nak menjenguk sebab studio tetibe xde karen tadi tengahari.

eh?apesal mamat2 dan awek2 penjual ni muke familiar?
laa.. keje part time upenye dak2 junior aku nih~ hahah

tujuan aku g PC FAIR kat CAC sebenarnye nak usya2 spek
spek dah camharam je nih~
calar2 senget2 . . .
adehh, sama sifat macam orangnye~

RATIO 1 : 5

pagi ni gua masuk kelas agak awal.
ni kelas kedua tapi gua xdatang kelas first minggu lepas.. minggu gua demam hingus meleleh tu lah~
building economic... bunyi cam boring.. lagi2 bile dengar citer dari kak*** mengenai 'keseronokan' kelas first aritu...

mase gua masuk, cikgu dah ade, tapi lom mulakan kelas sebab. . . sebab. . .sebab gua awal la!

gua pandang cikgu comel depan gua. menarek. gua xdapat relate dengan apa yg gua dengar dari mulut member2 yang datang kelas first aritu.

betul ke cikgu ni saiko???

.

.

.

CIKGU LAEN UPENYE~
wuu.. cume ngajar kali ni jeeee (-__-")>

________________________________________

"memang 3 orang je ea sisters dalam kelas ni?" aju cikgu kepada kami.

gua pandang keliling, memang students lelaki dah penuhkan seat.. ratio 1 gadis kepada 5 lelaki kott~

2 cawan air teh krisantemum untuk perjalanan pergi balik~

blueeekkk~ *muke serius*



aturan langkah gua agak kurang bermaya pada mulanya...
maghrib2 cani, tambah2 lagi dengan ketiadaan rakan seperjuangan menemani gua.. erghh
nak tak nak, gua kuatkan hati menuju ke pasar malam sorang2.

selesai lintas jalan, gua terpandang anak gadis di atas motorsikal dengan minor eksiden, terpulas minyak mase gear satu.. pelanggaran kecil dengan motor yg di park berdekatan. gua pandang gadis tu. gua concern.

keadaan pasar memang agak sardin. gua suke. mood gua macam kembali mekar. gua jadi seronok. sengal2 badan dah tak terasa. dalam suasana happening tu, gua terpandang individu dengan eskem potong kaler ungu, perisa keladi laa tu. jumlah kekerapan terlihat eskem potong tersebut semakin meningkat secara berkadaran dengan perjalanan gua. gua jadi teruja.

sedap sangat ke?
ini ke trend baru rakyat Gombak?
sape gerangan penjual eskem yg true gile nih?
berapa keuntungan bersih si penjual dan berapa umur anak gadisnye?ehh.. ehem2

gua tak bazir masa, gua capai duit dalam dompet. ada 'Ringit Malaysia Sembilan Sahaja', tapi gua still cool. abang lingkungan umur belia melayan kerenah ramai pembeli eskem potongnye. seraya beliau menjeling gua,
"eskem keladi satu" jelas dari peti suara macho gua.

komen spontan gua : sedap macam biase2, macam dulu2.. bagus~

gua teruskan perjalanan menelusuri pasar maghrib malam. ramai remaja di kiri kanan gua.. macam2 perangai macam2 selera. sekali sekala gua sapa member, ade yg buleh tahan lama xjumpe. senyum sana senyum sini. gua rasa ada betulnya perbincangan dalam kelas Urban Study minggu lepas ; rakyat Malaysia lebih tertarik untuk berada di satu2 kawasan yang dipenuhi orang ramai. orang ramai mungkin lebih berminat untuk meneliti orang laen.. mungkin jugak ni salah satu peluang untuk mereka bertemu rakan2.

sambil2 minda gua menerawang, gua tak lepas pandang pada individu2 manis dan comel di sepanjang perjalanan. kalau timing tepat, memang ramai anak gads yg jalan dalam arah bertentangan nih~ ngeeE

tiba2... dah kat area ujung2 pasar malam
(o_O) . . .
gua tersedar sesuatu..


.
.
.
gua tak pandang lagi gerai makanan untuk buat pemilihan makanan utk makan malam gua!


err...
gua pon taktau apesal gua dah terlupa dengan objektif utama gua datang ke pasar malam!

oke2...
jangan bazir mase,

gua order 'nasik-lemak-nasi-lebih-tambah-telur-mata-kuning-cair-ngan-ikan-keli-sambal-lebih-sayur-taknak'


_________________________________________

p/s : untuk tambahkan selera gua, gua beli jugak keropok lekor nipis yg rangup tu singgit! *gua memang minat benda2 yang rangup nihh*

27 July 2010

Kampar Trip!

the trip is ok

that's all,
thank you~

22 July 2010

pegang rokok gegar2, ade hati nak isap!! hahaha

oke.. tajuk tiada kena mengena dengan isi kandungan. tapi sebelum tu, ape kate kowang try pegang sebatang pen kat ujung2, dengan 2 jari je... gigil2 x pen tu?? hakhak~

____________________________________

4th & 5th YEAR UKHUWWAH BONDING NIGHT
bbq nite~


bayar 2hengget pastu melantak sowang seko ayam bbq, 2pinggan nasi goreng, beberapa batang sosej [mengikut kadar kerajinan bekerja dan menjamah ketika di bahagian masak2], dan dessert buah2an tembikai susu+tembikai tidak susu+pisang beli tepi zoo dengan kuantiti mau-kasi-perut-kau-kembung-air.

majlis dimulakan dengan upacara menjamah makanan sambil menggoreng ayam dan sosej. lepas tu, senior2 5th year abes kelas so kami makan sama2... majlis dimeriahkan lagi dengan ucapan2 spontan dalam bahasa inggeris oleh . . . oleh mereka.

majlis diakhiri dengan setiap warga kerja dijemput untuk menghabehhkan makanan! aa siap bagi junior2 lagi tuhh...ilham yo-yo-o / beria2 nak mintak aku simpankan ayam laa hape laa.. batang idung mancung de tu aku xde lak nampak... da abehh dah di makan oleh dak2 kebulur laen~

ohh ye, selepas join dak2 menggoreng ayam kat courtyard kaed, badan aku dah rase makin sehat. peluh2 sehat pon dah kua tadi. dapat lak kata2 semangat siap, memang aku hyper semula lahh~

hiarghh hiarghhh hiarghh!! <--semangat kyubi dah merasuk naruto~

oke, esok ialah trip gi Kampar~
bile nak packing nihh??



p/s : zati pass ubat ke bilik aku malam semalam. tq [amacam? bess x bilik aku? bersih kan?muahahaha]