LAST MINUTES??

28 February 2009

yup...membuat sesuatu kerja atau tugasan pada saat- saat akhir... aku tak tahu kenapa aku sentiase mengamalkan aktiviti ini walaupon dah tau ia adalah aktiviti yang tak sehat..

SEBENARNYE aku tahu..
mari merungkai persoalan tentang sikap ini dari perspektif diri aku, dan . . .siapa tahu mungkin ade kebaikan yang tidak dilihat oleh kite selama ini? (pergi mamposs...idea bodoh)

KENAPA??
1. kerana bile dah last minit tuh baru gelabah dan kerja yg dibuat semua pon jadi cepat...kalau study tuh , ttbe nmpk matlamat yg jelas.. sebagai contoh, 'Demm, aku kene pahamkan jugak mende nih, aku kene hafalkan jugak fakta ni...kang xtaw lak nk jawab exam...' berbanding sikap ' takpelah, nnti je aku hafalkan bende nih...alaaa,hafalkan awal2 pn nak watpe? kang lupe semula rugi je...'

2. Tiade sape yang tahu bile kite tanye soalan awal2 kerana tiade sesiapa yang dah start study...misalnye Ibrahim (bukan name sebenar), membace nota subjek sejarah 3 bulan sebelum peperiksaan, beliau tidak faham dan bertanya pada rakan2nye.. sayangnye rakan - rakannye juge tidak tahu kerana masih tidak mengulangkaji lagi.hahaa

3. Notes cume available dan lengkap bile dah nak dekat- dekat minggu exam...kn??kn??mase tuh laa kite g jumpe sape2 yang rajin salin nota dalam kelas dan potostet je satu buku de tuh...
Best kan ??

4. aku membuat design pada saat akhir kerana pada watu yang agak stress tuh , nak tak nak aku perlu memerah otak untuk mendapatkan hasilnye....kalau mase awal2 tuh, bile aku xde idea je trus aku stop dan pergi buat menda laen...
aku ingat lagi lecturer aku cakap, architecture nih kalau dah stuck..stop dulu then tido or wat pape keje laen dulu...nanti tibe2 je konsep ke design ke, circulation ke...sume tuh buleh datang mase kite relax2 tuh...bunyinye macam best kan untuk di amalkan??haha

5. malas...haha.mesti cam susah untuk mengaku yang kite sebenarnye malas nak ngadap kerja dan tugasan yang kite tidak minat...kalau dari sudut pemikiran dan ideologi aku nih, aku sangat - sangat tak suke mengadap soalan - soalan matematik, papelah yang ade kire- kire... ini memang diri aku.. memang dari aku sekolah dulu lagi aku memang tak minat sesuatu yang logik..SINDROM OTAK KANAN... nanti aku beritahu lebih lanjut tentang sindrom ini.

6.

No comments:

Post a Comment