HARI PALING DEMM

26 February 2009

Hari paling dem ialah hari yang mane carutan kamu adalah pada tahap tertinggi...kadangkala, hari paling dem dapat didefinasikan sebagai 'hanyalah mane-mane satu hari yang umum, yang tidak memberi sebarang faedah kepada kamu, malahan menimbulkan rase bengkek di hati'

itu satu hal lah.. tapi ade lagi satu definasi HARI YANG DEM...

bagi aku hari yang dem amatlah spesifik...
hari itu adalah setiap hari rabu sepanjang sem ini...2nd sem 2nd year...

kenape??
sebab hari rabu nih waktu pembelajarannye bermula seawal jam 8 pagi....subjek pertama tidaklah begitu menyakitkan hati namun aktiviti2 yg dilakukan dalam kumpulan ini mungkin agak menyakitkan hati... tapi sepanjang kje grouping nih aku epi je..mgkin ahli2 group itu bagus... kredit aku berikan kepada semua rakan2 yg pernah bersame-same aku.. hepi2 belaka!wiii..

Seterusnye, subjek yang seumpama neraka bagi kami dak2 arch...WORKING DRAWING...mungkin ia taklah seNeraka mane namun sikap suke membuat kerja di akhir2 waktu ditambah dengan pandangan dan ideologi negatif yang sering dilontarkan tentang subjek ini... Pukul 1 sampai 5petang... Aku sedang bertungkus lumus waktu itu... Diharap jangan membuat lawak bodoh ketika itu.. Perasaan aku dah aku campak jauh mase tuh... Riak - riak kepenatan tak tido semalaman mule terpancar di wajah aku...dan beberape rakan lain...suasana agak suram...namun bolog2 kecil dari rakan2 sekelas sedikit sebanyak mampu mengurangkan keletihan minda kami... aku biasenye kelihatan lebih serius (atau mungkin lebih seriau???)(emmm....2 3 riau gk r sebenanye...) di kala ni... mata aku memang akan berair dan urat2 kemerahan di mate mule terpacul keluar... Huuuarghhh!! nguap2 kecil dan besar silih berganti...

ini memang lumrah alam...

bak kate pepatah, " IBARAT ORANG MENGANTUK DISORONG BANTAL"... atau yang lebih kronik, "IBARAT BUDAK2 ARCHI MENGANTUK DISORONG BANTAL" (ini memang sangat heaven...kami mmpu tido non-stop satu hari...atau lebih lagi, bergantung pade tahap keyakinan diri kami...)

tepat pukul 5pm...

"ok,...i aaa...i give u 10 second...aaa...send ur drawing now...10, 9, 8, 7, . . .. ." (ko teka sape nih...)

countdown/ kiraan menurun tuh jugak laa yg membuatkan semangat juang untuk membuat Working Drawing semakin luntur dan semangat juang untuk tido membara-bara dlm hati aku nih...

"1!!"

ahh...aku sudah di dalam BILIK SERONOK...
sama ade aku sempat menuju ke bantal dan toto atau aku hanya terlena di kerusi depan pc sahaja...aku xkesah...

Tapi...seperti hari2 Rabu yang laen.... Aku ade kelas Leadershit lah pulak!!! (ini tidak bolog kerana aku sengaja...kamu juga paham bukan? kamu yg ajar aku mengeja begini dahulu...) Pukul 8mlm sampai 10 atau buleh juge menuju ke pukul 11mlm jika bro itu ingin mengurangkan bilangan kelas...

haduuuhhh...
Saket hati aku bile tengok balik jadual idup aku nih...

Oleh itu, pada hari ini aku dah buat sedikit perubahan dalam jadual hidup aku... Aku tidur pukul 6 petang dan tidur...dan tidur....dan tidur... dan hanya tersedar pada pukul ...err??pukul berapa aku bangun tadi???

01:15 am

lalalaaaa....

1 comment:

  1. sy stuju dgn pendapat kamu...hari rabu adalah hari yg pling penat,sebok dan sebagainya...tp hidup aku sebagai planner takdelah seteruk kwn2 aku (merujuk kpda anda ye)..tp tahun 4 nnt, dak planner akan gila apabila ingin menyiapkan thesis mereka...aarrgghh

    ReplyDelete